Choć ubezpieczenie OC biura rachunkowego od iExpert jest obowiązkowe dla tego typu podmiotów, to nie warto wybierać najtańszego. W przypadku ewentualnych błędów będzie miało ono kluczowe znaczenie dla wizerunku firmy. W kryzysowej sytuacji zapewni ochronę oraz sprawi, że klienci otrzymają odpowiednie odszkodowanie. Sprawdź, jak wybrać odpowiednie OC.
Zakres polisy
Aby wybrać odpowiednie ubezpieczenie OC biura rachunkowego, trzeba dokładnie sprawdzić, jakie ryzyka i szkody są ujęte w polisie. Koniecznie należy upewnić się, że ubezpieczenie obejmuje najważniejsze aspekty, takie jak błędy rachunkowe, naruszenia poufności danych, omyłkowe porady finansowe czy spory prawne. Dzięki temu w każdej sytuacji biuro będzie mogło ze spokojem prowadzić swoją działalność bez obawy o odpowiedzialność za popełnione błędy. W przypadku wątpliwości co do zakresu, warto skonsultować się z prawnikiem, który rozwieje wątpliwości. Istotne jest upewnienie się, że OC oferuje pokrycie dla najważniejszych aspektów związanych z działalnością biura rachunkowego.
Wyłączenia i ograniczenia
Tak samo jak ważny jest zakres polisy w tracie wyboru ubezpieczenia OC biura rachunkowego, tak samo istotne są jego wyłączenia i ograniczenia. Niestety niektóre ryzyka lub określone sytuacje mogą być wykluczone z pokrycia. Koniecznie więc upewnij się, że nie mają one znaczącego wpływu na rodzaj działalności biura rachunkowego. W przeciwnym wypadku może okazać się, że ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania w związku z pozoru nieistotną okolicznością. To sprawi, że biuro będzie musiało samodzielnie ponieść odpowiedzialność finansową, co w konsekwencji może prowadzić nawet do upadku.
Limit ubezpieczenia OC
Każde ubezpieczenie OC biura rachunkowego ma limit. Jest to maksymalna kwota, jaką ubezpieczyciel jest gotów wypłacić w przypadku ewentualnego roszczenia. Koniecznie należy więc zwrócić uwagę, czy jest on adekwatny do wielkości i zakresu działalności biura. Jeśli pominiesz ten aspekt i skoncentrujesz się tylko na cenie polisy, może okazać się, że ubezpieczyciel pokryje jedynie niewielką część roszczenia klienta. Resztę trzeba będzie dopłacić z własnej kieszeni. W przypadku większych biur rachunkowych z dużą liczbą klientów, na pewno nie wystarczy tania polisa.
Wysokość składki
Nie bez powodu o wysokości składki mówimy dopiero na tym etapie. Zdecydowanie nie powinien to być główny czynnik wyboru polisy. Dopiero po analizie powyższych elementów można zwrócić uwagę na cenę. Jak to zrobić? Należy porównać oferty różnych ubezpieczycieli i ocenić, który z nich oferuje najlepszy stosunek ceny do pokrycia. Wprawdzie niższa składka może wydawać się atrakcyjna, ale nie można zapomnieć, że firma ubezpieczeniowa to działalność jak każda inna. Musi przynosić zyski. To oznacza, że zazwyczaj za niewygórowaną ceną idzie także niski limit ubezpieczenia, który może okazać się niewystarczający w kryzysowej sytuacji.
Reputacja firmy ubezpieczeniowej
Niestety zakres polisy, wykluczenia, limity i wysokość składki to wciąż nie wszystko, co trzeba wziąć pod uwagę, wybierając ubezpieczenie OC biura rachunkowego. Ważna jest także reputacja ubezpieczyciela, którą można sprawdzić poprzez prześledzenie opinii w Internecie. Niestety wiele firm stara się wymigać od zapłacenia OC, pomimo tego, że jest ono należne. Przykładowo wymaga przedstawienia szeregu dokumentacji, która jest trudna do zdobycia lub odmawia wypłaty w związku z okolicznościami, które nie miały miejsca. Z tego względu wybierając polisę, koniecznie sprawdź, czy kupujesz u rzetelnego ubezpieczyciela.